Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yönetim ve Organizasyon Programı, değişen ve gelişen iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verebilecek donanımlı, girişimci, liderlik vasfı taşıyan ve stratejik düşünebilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Program, kamu ve özel sektörlerde yönetim süreçlerine katkı sağlayabilecek, takım çalışmasına yatkın, karar verme ve problem çözme yetenekleri gelişmiş, etkin iletişim kurabilen nitelikli elemanlar yetiştirmeye odaklanmaktadır.
Bu programın amacı;
İşletmelerde yönetim süreçlerine katkı sağlayabilecek,
Planlama, örgütleme, yöneltme ve denetim becerilerine sahip,
Liderlik ve girişimcilik özellikleri gelişmiş,
Kurumsal iletişimi etkili bir şekilde yürütebilen,
İş dünyasının etik kurallarına uygun hareket eden,
Teknolojik gelişmeleri yakından takip eden
bireyler yetiştirmektir.
Program kapsamında öğrencilere hem teorik hem uygulamalı dersler verilir. Temel derslerden bazıları şunlardır:
Genel İşletme
Yönetim ve Organizasyon
Girişimcilik
İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama İlkeleri
Finansal Yönetim
Davranış Bilimleri
İş Hukuku
Toplam Kalite Yönetimi
İletişim Teknikleri
Bilgisayar Destekli Ofis Uygulamaları
Öğrenciler, iş dünyasına yönelik projeler, staj uygulamaları ve sektörle iş birliği içerisinde yürütülen etkinliklerle mesleki deneyim kazanırlar.
Yönetim ve Organizasyon Programı mezunları;
Özel sektör işletmelerinde,
Kamu kurum ve kuruluşlarında,
Bankalarda,
Belediyelerde,
Lojistik, turizm, finans, üretim ve hizmet sektörlerinde,
İnsan kaynakları, satış-pazarlama, idari işler ve proje yönetimi gibi birimlerde
yönetici adayı, yönetim destek elemanı, insan kaynakları asistanı, ofis yöneticisi, koordinatör yardımcısı gibi görevlerde istihdam edilebilirler.
Ayrıca mezunlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile başta İşletme, İktisat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri gibi lisans programlarına geçiş yaparak akademik kariyerlerine devam edebilirler.